they say jump, you say how high….

De Big Jump. U weet wel, van die gekken die om aandacht te vragen voor propere rivieren er dan maar zelf inspringen. Guess what. Ik ben ook zo’n gek. Al is het mij nu wel eerder te doen om de kick om eens in een rivier te springen, dan om de achterliggende groene boodschap.

 

Vorig jaar wou ik eigenlijk al meespringen, maar toen ging in ons land enkel de Jump in Aalst niet door omdat het water te vervuild was door de aanhoudende regen. Not an comforting thought. Dat bedacht ik mij toen ik samen met de tientallen anderen stond aan te schuiven. En dat ik maar een zwembrevet heb van 25 meter. Dat bedacht ik mij ook. Maar gelukkig was de brandweer ook aanwezig met een reddingsbootje. En het rode kruis met een defilibrator. Also not an comforting thought. En aan de zijkant van de Dender stond een infostandje van Natuurpunt met bokalen met allemaal levende beestjes, torren, spinnen, kriebeldingen die ze allemaal uit de Dender gehaald hebben. Tsssss. Een mens denkt eigenlijk te veel na als je zo staat aan te schuiven.

Maar uiteindelijk heb ik gesprongen. In mijn bleek en kilo’s teveel wegend lijf. En ik heb daar rustig wat rondgedobberd. En dat voelde goed. Dat smaakte naar meer. Figuurlijk dan, want ik heb mijn mond daar wel zoveel mogelijk dichtgehouden. En na mijn lekker hete douche thuis heb ik  een superlang terras gedaan met de nodige medicinale alcohol, om de eventueel ingeslikte beestjes te bestrijden.

Eén reactie

Geef een reactie

