Pierre goes loco deel 11

Ik had er eigenlijk tot voor kort niets mee. Met Sonia Kimpen. Ik had haar wel al eens gezien tijdens het zappen met één of ander gezondheidsprogramma op vtm. Haar overdreven enthousiasme en de format van het programma zeiden met totaal niets, dus meer dan 5 minuten heb ik nooit van dat programma gezien.

Maar toen las ik bij maanzin dat haar boeken wel inspirerend werken. En kijk. Ik heb haar laatste boek gekocht. Iets over mannen die hun buik(je) wel willen. En kijk. Ik ben man. En ik heb een buik. Dus ik ben dan maar beginnen lezen. En ik moet zeggen dat ik het boek eigenlijk euh verslonden heb. Bepaalde dingen werden me eigenlijk wel duidelijk.

Met als resultaat dat wij sinds 8 augustus begonnen zijn met een aantal dingen te veranderen in het eetpatroon.
1. Ik drink nu echt wel minstens 1,5 liter water. En dat gaat alsmaar beter. Want ons Sonja zei dat we ons lichaam moeten leren om water te drinken zodat het er zelf naar gaat vragen. En kijk. Dat schijnt wel te werken.

2. Ik fret nu meer sla en groente dan een gemiddeld konijn. Want de ideale mix bij een warme maaltijd is de helft groenten, een kwart rijst/pasta/aardappelen en een kwart vlees/vegetarisch. En ik moet zeggen dat ik vroeger heel vaak de helft of meer pasta of rijst at en de verhoudingen dus helemaal verkeerd zaten, terwijl ik zelfs dacht heel gezond te eten.

3. Ik probeer nu ook gestructureerd te eten en na 21u niets meer te eten.
4. IK probeer mijn eten niet binnen te schrokken maar beter te kauwen
5. Ik eet ook wel veel meer fruit dan vroeger en probeer daar ook in te variëren.
6. En misschien nog wel meest ingrijpende is dat ik al week geen druppel cola light lemon meer heb aangeraakt. Daar ik waar ik vroeger mijn dag begon met blikje cola light lemon open te trekken en ging slapen met de smaak van lemon in mijn mond. En ik moet zeggen dat dat eigenlijk best lastig is hoor. Vooral s avonds snak ik naar cola. Maar ik probeer toch vol te houden.
7. Ik zou ook meer moeten bewegen en sporten, maar dat valt voorlopig wat tegen met mijn aanhoudende achillespeesonsteking.

Ik ben dus NIET op dieet he mensen. Maar ik probeer gewoon via andere voedingsgewoonten mij beter in mijn vel te voelen. En dat dat vel wat strakker gaat staan rond bepaalde lichaamsdelen is dan uiteraard mooi meegenomen.
Ik ben eens benieuwd. Volgens mijn goeroe Sonia zou ik na twee maand (8 oktober) resultaat moeten zien. I’ll keep you posted. En nu nog een wortel knabbelen.

  1. Ik ben ook fan van haar oppeppende no-nonsense schrijfstijl én de manier waarop ze aangeeft dat het eigenlijk gaat om ‘zorg dragen voor je lijf’ (en stiekem ook nog van cola max met citroen in de namiddag)! Keep on going! Ik duim alvast mee dat het je deugd doet!

Geef een reactie

