De goede voornemensshow, versie 2014

Goede voornemen 1: Pierre goes loco.Again

We gaan door op ons elan. Ook in 2014 gaan we proberen om eens nieuwe ervaringen op te doen. Nieuwe dingen te proeven. Eens iets zots te doen. We gaan de Pierre eens uit zijn comfortzone halen. Ik heb alvast een lijstje met dingen die ik nog wil doen. Ok. Ik heb dat lijstje vorig jaar al opgemaakt, maar we gaan proberen om er echt wel meer te realiseren. Vorige jaar was ik iets te ambitieus met 52 dingen die ik wou realiseren. Laat ik het dit jaar op 24 houden. Een stuk of twee per maand. Dat zie ik mij wel te doen. En de beloning van die duo-parachutesprong blijft. Als ik het haal, spring ik uit mijn vliegmachine.

Goede voornemen 2: Maître Pierre. De nouveau.
We blijven volharden in de boosheid. We gaan meer en gevarieerder koken en eten. En ik ben alvast goed begonnen. Ik heb zondagavond verse soep gemaakt en die op maandagmorgen meegenomen naar het werk zodat ik daar onder de middag zelfgemaakte soep kon eten.
En we gaan extra aandacht besteden aan het vermijden dat ik eten moet weggooien. Ik moet met schaamrood op de wangen bekennen dat ik regelmatig dingen moet weggooien. Restjes die ik in potjes stopte om later op te eten, yoghurtjes die slecht werden, brood dat hard werd of beschimmeld. Zo zonde om voedsel te moeten weggooien. Misschien moet ik een blender kopen en daar alles inkappen? Now that’s an interesting thought…

Goede voornemen 3: Pierre gaat zijn crib pimpen

Er moet geverfd worden. Er moeten nieuwe kleerkasten komen bij de meiden. De elektriciteit in de slaapkamers en zolder moet gebeuren. De tuin moet in orde gezet worden. De kaders met zelfgemaakte foto’s moeten omhoog. Werk genoeg. Nu moet ik het alleen nog doen. Maar dat gaat lukken. In 2014. Je gaat dat zien! En we gaan beginnen met eens grondig alle kasten en gerief te screenen en al wat niet nodig is weg te gooien. Telenetfacturen van 1998, die tshirts waar ik al lang niet meer in kan, die gratis pizzasnijder van Jupiler, … alle spullen die ik niet nodig heb gaan eruit. En dat zou dan volgens de lifestylegoeroes moeten resulteren in ook meer ruimte in mijn hoofd. Ik zal het u laten weten op 31/12/2014.

Goede voornemen 4: Pierre en Sonja, twee handen op één buik.
Mijn buik that is. En die zou best wat minder prominent in beeld mogen komen. Dus ik ga gewoon voort op mijn elan en ga gezonder eten en drinken. En dat ga ik ook in 2014 combineren met meer beweging. Sonja gaat zo trots zijn op mij.

 Goede voornemen 5: Pierre goes low impact

Alhoewel ik al vrij milieubewust leef, ga ik in 2014 toch proberen om wat meer aandacht te hebben voor het milieu en milieubesparende maatregelen.

 Goede voornemen 6: Pierre verslindt letters

Ik ga proberen om in 2014 meer te lezen en eens niet alleen maar de boeken in de bib met een pistool op de achterkant. We gaan ook eens iets anders lezen dan de misdaadthrillers. Niets verkeerd mee, maar we gaan ook eens een ander boek ter hand nemen. En dit jaar moet de Kapellekesbaan van Louis Paul Boon verslonden worden!

Voila. Je moet het maar doen he. Ondanks het feit dat ik vorig jaar met de billen bloot ging met het realiseren van mijn goede voornemens , doe ik gewoon verder en voeg er ik zelfs eentje aan toe! Bescheidenheid siert een mens.  Maar dan mag u uiteraard dubbel zo hard lachen als ik op 31 december 2014 ga vertellen hoe het geweest is….

  1. Ik wens je veel succes met al je voornemens, hou ons op de hoogte 😉 Vorig jaar heb ik ook eens zo’n opruimingsactie gedaan en dat deed wreed deugd (achteraf gezien). Een mens kan wat rommel bijeenscharten in zijn leven…

Geef een reactie

