cowboys en indianen

Ik struinde langs de verschillende standjes op de rommelmarkt. Er waren er meer dan gedacht en ik begon een beetje op automatische piloot tussen de standjes door te lopen. Maar plots viel mijn oog meteen op de rugzijde van een boek. De kleur van het boek, die letters uit de rugzijde… Ik herkende het boek meteen. Het stond tussen een pak andere boeken in één van de bananendozen van het standje.

Een boek van Karl May. Over cowboys en indianen. Of beter over de supercowboy Old Shatterhand en zijn gevederde vriend Winntou. Mijn nonkel Michel had mij als twaalfjarige die boeken als tip op een briefje geschreven om eens op te zoeken in de bibliotheek. En ik herinner me dat ik die boeken verslonden heb. De spanning om de bib binnen te komen en te kijken of er een boek stond dat ik nog niet gelezen had. En dan snel snel naar huis fietsen om te beginnen lezen.

Dus ik kon dat boek toch niet laten liggen. Voor 50cent jeugdsentiment in huis gehaald. En ga ik toch eens kijken of ik 28 jaar later nog meegezogen kan worden in het verhaal…

Geef een reactie

